Κι αυτό γιατί ακόμη δεν έχει ανατεθεί η μελέτη του έργου αφού θα χρειαστεί να γίνει εξ αρχής λόγω των αλλαγών στο πλάτος του δρόμου.
Ο δρόμος έχει υποστεί ένα γενναία κούρεμα καθώς δεν θα είναι τετράιχνος, όπως δηλαδή η Ιόνια Οδός, αλλά ένας τρίιχνος δρόμος χωρίς διαχωριστική νησίδα, στην ουσία δηλαδή μία βελτιωμένη… έκδοση του σημερινού.
Η αλλαγή αυτή δεν είναι μικρή αν αναλογιστεί κανείς ότι πρόκειται για τμήμα του Αδριατικού άξονα που στο σύνολό του αναπτύσσεται από την Καλαμάτα μέχρι την Τεργέστη.
Ακόμη και ως τρίιχνος όμως ο συγκεκριμένος δρόμος δεν θα γίνει άμεσα πραγματικότητα. Το Υπουργείο Υποδομών θα προχωρήσει στην ανάθεση μιας σειράς μελετών, κάτι που δεν έχει συμβεί προς το παρόν, από τις οποίες θα προκύψει μία πρώτη εκτίμηση του χρόνου δημοπράτησης.
Πέρα από τις μελέτες, απαιτούνται οι αδειοδοτήσεις από τις αρμόδιες υπηρεσίες για να ακολουθήσει η δημοπράτηση.
Για όσους γνωρίζουν τόσο τους χρόνους του ελληνικού δημοσίου, όσο και τους χρόνους του ΕΣΠΑ, είναι απολύτως σαφές ότι η δημοπράτηση είναι αδύνατη εντός του τρέχοντος έτους όπως ήταν η κυβερνητική δέσμευση.
Η μελέτη για την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού με την κατασκευή του τμήματος Ιωαννίνων- Κακαβιάς που είχε μείνει εκτός της σύμβασης παραχώρησης έχει περάσει από σαράντα κύματα τα τελευταία 15 χρόνια.
Το Υπουργείο, κατά τον πρώην Υπουργό Σταύρο Καλογιάννη, την είχε ολοκληρώσει από το 2014 όμως κατά τον Χρήστο Σπίρτζη που ακολούθησε, η μελέτη δεν είχε ολοκληρωθεί.
Προ τριετίας από το Υπουργείο παραχωρήθηκε στην Περιφέρεια με σκοπό την αποπεράτωση και την ένταξη του έργου στο Ταμείο Ανάκαμψης, κάτι που τελικά δεν κατέστη εφικτό.
Από τον Δεκέμβριο και με υπουργική απόφαση, η μελέτη επέστρεψε στο Υπουργείο Υποδομών, το έργο χαρακτηρίστηκε εθνικό και απομένει η εκ νέου δημοπράτηση αφού υπάρχει συνολική αλλαγή στη διατομή του δρόμου.
Από το epirus post
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου