Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 2020

Ντοκουμέντο....!

Όταν τα κορίτσια απ΄το Δελβινάκι "ταξίδευαν", στους ωκεανούς ...!!

1950. ΗΠΑ. 
Η σπουδαία Ελληνίδα φωτογράφος Nelly (Έλλη Σουγιουλτζόγλου-Σεραϊδάρη, 1899-1998) φωτογραφίζει την τεράστια σε μέγεθος αριστουργηματική φωτογραφία της τοποθετημένη στο σαλόνι, μέσα στο νεότευκτο τάνκερ του Αριστοτέλη Ωνάση "Olympic Star".

"Μια μέρα το 1949 ήρθε στο στούντιό μου στη Νέα Υόρκη ο Αριστοτέλης Ωνάσης και μου είπε: Κυρία Νέλλη, έχω ένα καινούργιο τάνκερ και θέλω να το διακοσμήσω με φωτογραφίες από την Ελλάδα. Μπορείτε να μου δείξετε την συλλογή σας; ... 
Τελικά διάλεξε κάποιες φωτογραφίες με το μοτίβο που θα υπερίσχυε να ήταν η Μύκονος.
Όταν τέλειωσε το βαπόρι και διακοσμήθηκε τόσο ο Ωνάσης όσο και η γυναίκα του ενθουσιάστηκαν. Όταν αργότερα έγιναν πέντε άλλα μεγαλύτερα όμοια τάνκερς (αδέλφια όπως τα έλεγε ο ίδιος) μου ανέθεσε και γι' αυτά την διακόσμηση. Επειδή τα βαπόρια ήταν πιο μεγάλα χρειάζονταν και μεγαλύτερες φωτογραφίες. 
Σε τόσο μέγεθος πρωτη φορά είδα φωτογραφίες μου, και μόνη μου τις θαύμαζα. Έδιναν την εντύπωση της τρισδιάστατης φωτογραφίας, κάτι που σε μικρό μέγεθος δεν το βλέπει κανείς. Μία μάλιστα από τις πιό μεγάλες που κάναμε, που παρίστανε τον τρύγο στο Δελβινάκι με ωραίες Δελβινακιώτισσες, τοποθετήθηκε σε μέρος που έπεφτε τόσο ωραίο φως, που νόμιζε κανείς πως οι κοπέλες ήταν ζωντανές και τα φύλλα από τα κλήματα κουνιόνταν. Αυτή τη φωτογραφία ζήτησε ο Ωνάσης να την βάλουμε στο ίδιο μέρος και στα πέντε βαπόρια ..."
Από αφήγηση της Νέλλης στην "Αυτοπροσωπογραφία" της

Σημ : στην φωτό 1 (μέσα από το τάνκερ "Olympic Star"), η Nelly και η φωτό με τον τρύγο στο χωριό μας . Η φωτό είναι ανάποδα, έχει παρθεί από την Nelly μέσα από τον καθρέπτη του πλοίου.
Η φωτό 2 είναι στο Λαογραφικό μας μουσείο.

από τον κ. Vassilios Cholevas τον οποίο και ευχαριστούμε πολύ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου