Ιόνια Οδός: 196 χιλιόμετρα που αλλάζουν τον χάρτη σε Δυτική Ελλάδα κι Ήπειρο!
Ολοκλήρωση των μεγάλων οδικών αξόνων –μαζί και της Ιόνιας- ως τον Μάρτιο του 2017... Αυτό διαβεβαιώνουν με κάθε ευκαιρία οι αρμόδιοι υπουργοί και στα εργοτάξια δίνεται μία πραγματική μάχη με τον χρόνο.
Η Ιόνια προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς, αλλά υπάρχουν ακόμη ανοιχτά ζητήματα με τις απαλλοτριώσεις. Ωστόσο εκτιμάται ότι όλα θα εξελιχθούν χωρίς προβλήματα και προς το τέλος του καλοκαιριού θα δοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα από τον Κουβαρά μέχρι την Αμφιλοχία.
Ο δεύτερος χρονικός ορίζοντας τοποθετείται προς το τέλος του έτους και θα φέρει πλέον την Ιόνια κυριολεκτικά στην Ήπειρο, καθώς στην κυκλοφορία θα δοθεί το τμήμα από την Άρτα μέχρι τα Γιάννινα!
Ο οδικός άξονας που διέρχεται από αρκετά ορεινά σημεία, έχει μεγάλα τεχνικά έργα, τα οποία προχώρησαν σε χρόνους ρεκόρ, καθώς χρησιμοποιήθηκε όλη η τεχνογνωσία που αποκτήθηκε στην Εγνατία.
Στο μήκος της Ιόνιας Οδού, στα 196 χιλιόμετρα δηλαδή που αλλάζουν τον χάρτη της Αιτωλοακαρνανίας και της Ηπείρου, κατασκευάζονται τέσσερις σήραγγες και πρόκειται για τις ακόλουθες:
- Σήραγγα Μακύνειας μήκους 542 μ στη Χ.Θ. 4+000
- Σήραγγα Κλόκοβας μήκους 2950 μ στη Χ.Θ. 6+380
- Σήραγγα Καλυδώνας μήκους 1200 μ στη Χ.Θ. 24+020
- Σήραγγα Αμπελιάς μήκους 900 μ στη Χ.Θ. 192+000
Δεκατρείς γέφυρες δεν είναι λίγες... Ξεχωρίζουν η γέφυρα στον Εύηνο, η γέφυρα στο Μενίδι, με μήκος άνω του μισού χιλιομέτρου, η περίφημη γέφυρα στην Κλεισούρα, που στις μελέτες της Ιόνιας Οδού ονομάζεται «Τσαγκαρόπουλου» και η γέφυρα Κρυφοβού.
Τα διόδια της Ιόνιας
Από τα Γιάννινα μέχρι το Αντίρριο θα λειτουργήσουν τέσσερις σταθμοί διοδίων, το κόστος των οποίων προς το παρόν, είναι άγνωστο.
Δύο από τους τέσσερις θα βρίσκονται στην γεωγραφική ενότητα της Ηπείρου και οι υπόλοιποι στην Αιτωλοακαρνανία.
Σταθμοί διοδίων θα λειτουργούν στο Τέροβο, στο Κομπότι, στο Αγγελόκαστρο και στην Κλόκοβα.
Πέραν αυτών όμως θα λειτουργήσουν και δέκα πλευρικοί σταθμοί διοδίων. Κατασκευάζονται –διπλοί- στην Γαβρολίμνη, στον Ανισόπεδο Κόμβο Μεσολογγίου, στον Κουβαρά, στον Ανισόπεδο Κόμβο Άρτας, στον Ανισόπεδο Κόμβο Γοργόμυλου.
Αξιοσημείωτο είναι ότι στην Ιόνια θα λειτουργήσουν πέντε σταθμοί εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών. Οι θέσεις που έχουν οριστεί είναι στον Ανισόπεδο Κόμβο Ευηνοχωρίου, στην Αμβρακία, στην Αμφιλοχία, στη Φιλιππιάδα και στο Επισκοπικό.
Ολοκλήρωση των μεγάλων οδικών αξόνων –μαζί και της Ιόνιας- ως τον Μάρτιο του 2017... Αυτό διαβεβαιώνουν με κάθε ευκαιρία οι αρμόδιοι υπουργοί και στα εργοτάξια δίνεται μία πραγματική μάχη με τον χρόνο.
Η Ιόνια προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς, αλλά υπάρχουν ακόμη ανοιχτά ζητήματα με τις απαλλοτριώσεις. Ωστόσο εκτιμάται ότι όλα θα εξελιχθούν χωρίς προβλήματα και προς το τέλος του καλοκαιριού θα δοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα από τον Κουβαρά μέχρι την Αμφιλοχία.
Ο δεύτερος χρονικός ορίζοντας τοποθετείται προς το τέλος του έτους και θα φέρει πλέον την Ιόνια κυριολεκτικά στην Ήπειρο, καθώς στην κυκλοφορία θα δοθεί το τμήμα από την Άρτα μέχρι τα Γιάννινα!
Ο οδικός άξονας που διέρχεται από αρκετά ορεινά σημεία, έχει μεγάλα τεχνικά έργα, τα οποία προχώρησαν σε χρόνους ρεκόρ, καθώς χρησιμοποιήθηκε όλη η τεχνογνωσία που αποκτήθηκε στην Εγνατία.
Στο μήκος της Ιόνιας Οδού, στα 196 χιλιόμετρα δηλαδή που αλλάζουν τον χάρτη της Αιτωλοακαρνανίας και της Ηπείρου, κατασκευάζονται τέσσερις σήραγγες και πρόκειται για τις ακόλουθες:
- Σήραγγα Μακύνειας μήκους 542 μ στη Χ.Θ. 4+000
- Σήραγγα Κλόκοβας μήκους 2950 μ στη Χ.Θ. 6+380
- Σήραγγα Καλυδώνας μήκους 1200 μ στη Χ.Θ. 24+020
- Σήραγγα Αμπελιάς μήκους 900 μ στη Χ.Θ. 192+000
Δεκατρείς γέφυρες δεν είναι λίγες... Ξεχωρίζουν η γέφυρα στον Εύηνο, η γέφυρα στο Μενίδι, με μήκος άνω του μισού χιλιομέτρου, η περίφημη γέφυρα στην Κλεισούρα, που στις μελέτες της Ιόνιας Οδού ονομάζεται «Τσαγκαρόπουλου» και η γέφυρα Κρυφοβού.
Τα διόδια της Ιόνιας
Από τα Γιάννινα μέχρι το Αντίρριο θα λειτουργήσουν τέσσερις σταθμοί διοδίων, το κόστος των οποίων προς το παρόν, είναι άγνωστο.
Δύο από τους τέσσερις θα βρίσκονται στην γεωγραφική ενότητα της Ηπείρου και οι υπόλοιποι στην Αιτωλοακαρνανία.
Σταθμοί διοδίων θα λειτουργούν στο Τέροβο, στο Κομπότι, στο Αγγελόκαστρο και στην Κλόκοβα.
Πέραν αυτών όμως θα λειτουργήσουν και δέκα πλευρικοί σταθμοί διοδίων. Κατασκευάζονται –διπλοί- στην Γαβρολίμνη, στον Ανισόπεδο Κόμβο Μεσολογγίου, στον Κουβαρά, στον Ανισόπεδο Κόμβο Άρτας, στον Ανισόπεδο Κόμβο Γοργόμυλου.
Αξιοσημείωτο είναι ότι στην Ιόνια θα λειτουργήσουν πέντε σταθμοί εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών. Οι θέσεις που έχουν οριστεί είναι στον Ανισόπεδο Κόμβο Ευηνοχωρίου, στην Αμβρακία, στην Αμφιλοχία, στη Φιλιππιάδα και στο Επισκοπικό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου