Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2024

Ιωάννινα- Κακαβιά: Χρειάστηκαν 17 χρόνια και θα απαιτηθούν άλλα πέντε !

Χρειάστηκαν… μόνο 17 χρόνια για να φτάσει το ελληνικό δημόσιο στην υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του οδικού άξονα Ιωαννίνων- Κακαβιάς και θα χρειαστούν άλλα πέντε ωσότου ολοκληρωθεί και παραδοθεί στην κυκλοφορία..
Πρόκειται για ένα τμήμα που θα απέχει σημαντικά από τα τεχνικά χαρακτηριστικά της Ιόνιας Οδού, «έκπτωση» που συμφωνήθηκε από όλους τους φορείς των Ιωαννίνων προκειμένου να μειωθεί το κόστος και να καταστεί εφικτή η χρηματοδότησή του.
Χρειάστηκαν… μόνο 17 χρόνια για να φτάσει το ελληνικό δημόσιο στην υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του οδικού άξονα Ιωαννίνων- Κακαβιάς και θα χρειαστούν άλλα πέντε ωσότου ολοκληρωθεί και παραδοθεί στην κυκλοφορία..
Πρόκειται για ένα τμήμα που θα απέχει σημαντικά από τα τεχνικά χαρακτηριστικά της Ιόνιας Οδού, «έκπτωση» που συμφωνήθηκε από όλους τους φορείς των Ιωαννίνων προκειμένου να μειωθεί το κόστος και να καταστεί εφικτή η χρηματοδότησή του.

Την ερχόμενη Τετάρτη δια του Πρωθυπουργού, θα πέσουν οι υπογραφές και θα δοθεί η δυνατότητα να ξεκινήσει η κατασκευή του δρόμου με στόχο να είναι έτοιμος σε 54 μήνες, δηλαδή το 2029!
Η περιπέτεια του συγκεκριμένου τμήματος ξεκίνησε το 2007, όταν το τότε ΥΠΕΧΩΔΕ το εξαίρεσε από την σύμβαση παραχώρησης της Ιόνιας Οδού, λόγω αντιδράσεων του Δήμου Ιωαννιτών στην χάραξη που είχε επιλεγεί εντός του λεκανοπεδίου Ιωαννίνων.
Αν αυτό δεν είχε συμβεί τότε ο δρόμος με τα χαρακτηριστικά της Ιόνιας θα είχε κατασκευαστεί και θα ήταν σε λειτουργία εδώ και μερικά χρόνια.
Αντ’ αυτού οδηγήθηκε σε μία πολυετή περιπέτεια..
Οι μελέτες ολοκληρώθηκαν με καθυστέρηση και μάλλον οι δάφνες που διεκδικεί η Περιφέρεια Ηπείρου που για έναν χρόνο περίπου είχε την ευθύνη τους, είναι περιττές.. Κι αυτό γιατί το Υπουργείο τις πήρε πάλι πίσω για να τις ολοκληρώσει..
Ο διαγωνισμός για το συγκεκριμένο έργο προκηρύχθηκε κάτω από την ασφυκτική πίεση που είχε προκαλέσει η προεκλογική περίοδος.. Ιανουάριος του 2023 ήταν όταν βγήκε στον αέρα.. Χωρίς τότε να υπάρξει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για το έργο.
Ο διαγωνισμός ακυρώθηκε δύο φορές και τελικά πριν έναν χρόνο έκλεισε με ανάδοχο την ΑΒΑΞ.
Αρκετούς μήνες αργότερα το έργο εντάχθηκε τελικά στο ΕΣΠΑ κα τώρα, σχεδόν δύο χρόνια μετά την προκήρυξη του διαγωνισμού συμβασιοποιείται..

Τέλος καλό.. θα δείξει !

από το epiruspost
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου