Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2019

Στη νέα γενιά μεγάλων έργων η επέκταση της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά

Μαζί με την ολοκλήρωση του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε65, ο οποίος πρέπει να «κολλήσει» στην Εγνατία, η επέκταση της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά αποτελεί για τα Γιάννενα και ολόκληρο το Νομό το σημαντικότερο έργο υποδομής, η υλοποίηση του οποίου αποτελεί αίτημα τόσο των τοπικών φορέων όσο και της κοινωνίας.
Oι πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη ότι το τελευταίο τμήμα της Ιόνιας περιλαμβάνεται στη νέα γενιά μεγάλων οδικών έργων που θα έρθουν μέσα από τις συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητόδρομων δημιουργούν αισιοδοξία.
Η παραχώρηση των οδικών αξόνων της χώρας θα φέρει μία νέα γενιά μεγάλων οδικών έργων, στα οποία πρόθεση του υπουργείου Υποδομών είναι να συμπεριλάβει και το τμήμα Γιάννενα – Κακαβιά. Αυτό είναι και το σημαντικότερο έργο (ενδεικτικά, στο ίδιο «πακέτο» περιλαμβάνονται τμήματα όπως το Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, η σύνδεση της Ιόνιας με Αγρίνιο και Πρέβεζα κ.α.), καθώς όχι μόνο θα ολοκληρώσει τον άξονα της Ιόνιας Οδού, αλλά θα συνδέσει την Ελλάδα με διάφορες κοντινές χώρες. Φτάνοντας ως το συνοριακό πέρασμα της Κακαβιάς προς Αλβανία, η Ιόνια θα ενωθεί με το δίκτυο της γειτονικής χώρας και θα γίνει η νότια απόληξη της Αδριατικής Οδού που ξεκινά από τα ανατολικά σύνορα της Ιταλίας και μέσω Σλοβενίας, Κροατίας, Βοσνίας, Μαυροβουνίου και Αλβανίας καταλήγει στην Ελλάδα.
Μεγάλος κερδισμένος από την προώθηση του έργου ολοκλήρωσης της Ιόνιας, με την κατασκευή του τμήματος ως την Κακαβιά θα είναι τα Γιάννενα, τα οποία θα μετατραπούν σε μεγάλο συγκοινωνιακό κόμβο προς Αλβανία και Ιταλία, ενώ θα μπορούσαν να παίξουν και το ρόλο του διαμετακομιστικού κέντρου εκμεταλλευόμενα το συνεχώς αναπτυσσόμενο λιμάνι της Ηγουμενίτσας.
Γι’ αυτό και για την Περιφέρεια Ηπείρου το έργο αποτελεί προτεραιότητα. Μάλιστα, έχει δεσμεύσει κονδύλι της τάξης των 30 εκατ. ευρώ για το ξεκίνημά του, ποσό όμως που καλύπτει κάτι λιγότερο από το 10% του συνολικού κόστους του, το οποίο, εκτιμάται σε περίπου 340 εκατ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι μελετητικά ώριμο είναι το τμήμα από την Πεδινή μέχρι τις Καρυές μήκους περίπου 34 χλμ. Στο σύνολό του το τμήμα Γιάννενα – Κακαβιά έχει μήκος 64 χλμ..

Από το ypodomes.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου